...jakie to będą waszym zdaniem
Moje typy:
1. Pianista
2. Chinatown
3. Dziecko Rosemary
4. Nóż w wodzie
5. Frantic
6. oliver Twist
pozdrawiam
P.S. Moim zdaniem jest to najlepszy polski reżyser, swoim talentem przewyższa nawet Wajdę i Machulskiego!
1. Pianista - 9/10
2. Chinatown - 8/10
3. Nóż w wodzie - 8/10
4. Gorzkie gody - 7/10
5. Wstręt - 7/10
6. Autor widmo - 7/10
7. Dziecko Rosemary - 7/10
8. Dziewiąte wrota - 6/10
9. Nieustraszeni pogromcy wampirów - 2/10
1."Dziecko Rosemary" 9/10
2."Chinatown" 9/10
3."Autor Widmo" 8/10
4."Nieustraszeni Pogromcy Wampirów" 8/10
5."Frantic" 8/10
6."Śmierć i dziewczyna" 7/10
7."Pianista" 7/10
8."Tess" 6/10
MISTRZ
1 - Dziecko Rosemary - 10
2 - Lokator - 10
3 - Wstręt - 10
4 - Nóż w wodzie - 9
5 - Dziewiąte wrota - 9
6 - Gorzkie gody - 9
7 - Nieustraszeni pogromcy wampirów - 8
8 - Chinatown - 8
9 - Pianista - 8
10 - Tess - 8
11 - Matnia - 7
12 - Piraci - 7
13 - Frantic - 7
14 - Autor widmo - 7
15 - Śmierć i dziewczyna - 7
16 - Tragedia Makbeta - 7
17 - Co? - 6
18 - Oliver Twist - 6
19 - Rzeź - 6
Filmy które podam to te które lubię a nie te które uważam za najlepsze:
1 Nieustraszeni pogromcy wampirów
2 Dziewiąte wrota
3 Pianista
4 Gorzkie gody
5 Frantic
Moje ulubione filmy Polańskiego to:
1) Lokator
2) Nóż w wodzie
3) Nieustraszeni pogromcy wampirów
4) Pianista
5) Dziecko Rosemary
Jedyny film, który kompletnie mi nie przypadł do gustu to "Dziewiąte wrota" - wydaje mi się kiczowaty, może to przez Seigner - jest nie najlepszą aktorką.
Co do uwagi o Wajdzie i Machulskim...
Ciężko Polańskiego porównywać z Machulskim bo "robią" zupełnie inne kino.
Jeśli chodzi o Wajdę... cóż dla mnie ten człowiek od lat robi filmy, które znaczą się wszystkimi narodowymi grzechami Polaków - pychą, poczuciem wyższości, przekonaniem o własnej niezwykłości, wiecznym zgnębieniu, niezdrowym patriotyzmem.
Niemniej Polański to z pewnością jeden z najlepszych polskich reżyserów obok Kieślowskiego i Kolskiego... No i świetny aktor z niesamowitym poczuciem komizmu ale też nostalgiczny!
1. Tess 10
2. Dziecko Rosemary 10
3. Frantic 9
4. Chinatown 8
5. Pianista 8
6. Piraci 8
7. Wstręt 8
8. Dziewiąte wrota 8
9. Śmierć i dziewczyna 8
1.Chinatown- 9/10
2.Wstręt- 9/10
3.Lokator- 8/10
4.Nóż w wodzie- 8/10
5.Pianista- 7/10
6.Dziecko Rosemary- 7/10
7.Oliver Twist- 7/10
8.Autor widmo- 6/10
9.Frantic- 6/10
10.Dziewiąte wrota- 5/10
Moim zdaniem to Roman Polański jest również najlepszym polskim reżyserem wszechczasów.
1. Pianista
2. Nieustraszeni pogromcy wampirów
3. Lokator
4.Chinatown
5.Frantic
6.Dziewiąte wrota
7.Dziecko Rosemary
8.Autor widmo
9.Tess
10. Olivier Twist
Pozdrawiam
1 - Lokator
2 - Wstręt
3 - Dziecko Rosemary
4 - Chinatown
5 - Pianista
6 - Nóż w wodzie
7 - Gorzkie gody
8 - Nieustraszeni pogromcy wampirów
9 - Frantic
10 - Śmierć i dziewczyna
*** - Dwaj ludzie z szafą
1. Chinatown 10/10
2. Rosemary's Baby 8/10
3. Ghost Writer 7/10
4. Frantic 7/10
5. Lokator 7/10
6. Pianista 7/10
7. Rzeź 6/10
8. Wenus w futrze 6/10
1. Chinatown
2. Tess
3. Lokator
4. Autor widmo
5. Wstręt
6. Dziewiąte wrota
7. Wenus w futrze
8. Frantic
9. Dziecko Rosemary
10. Śmierć i dziewczyna
11. Pianista
12. Oliver Twist
13. Gorzkie gody
14. Nóż w wodzie
15. Rzeź
16. Piraci
17. Tragedia Makbeta
machulski - ok , ciekawe komedie ale z calym szacunkiem do wajdy to nudza mnie jego filmy. a polanski u mnie stoi zaraz obok scorsese
1. Lokator
2. Pianista
3. Dziecko Rosemary
4. Gorzkie gody
5. Chinatown
6. Autor widmo
7. Wstręt
8. Nóż w wodzie
9. Wenus w futrze
10. Śmierć i dziewczyna
11. Frantic
12. Nieustraszeni pogromcy wampirów
13. Dziewiąte wrota
14. Tess
15. Tragedia Makbeta
16. Matnia
17. Rzeź
18. Piraci
19. Oliver Twist
20. Co?
01. Pianista
02. Lokator
03. Dziecko Rosemary
04. Nóż w wodzie
05. Chinatown
06. Gorzkie gody
07. Wenus w futrze
08. Tragedia Makbeta
09. Śmierć i dziewczyna
10. Nieustraszeni pogromcy wampirów
11. Autor widmo
12. Frantic
13. Wstręt
14. Dziewiąte wrota
15. Prawdziwa historia
16. Tess
17. Piraci
18. Matnia
19. Co?
20. Oliver Twist
21. Rzeź